Zeci de milioane de magazine si alte locatii din toata lumea aleg sa accepte cardurile ca modalitate de plata, dintr-un motiv foarte simplu - acceptarea se dovedeste profitabila pentru afacere. Usurinta in folosire, flexibilitatea si siguranta mijloacelor moderne de plata fac sa existe in lume miliarde de posesori de carduri, care cheltuiesc mii de miliarde de dolari in fiecare an, iar printre ei se afla si consumatori din Romania. Intrucat functioneaza pe o piata cu milioane de carduri emise, comerciantii din Romania care nu accepta carduri refuza sa-si creasca vanzarile. Vizitatorii straini sunt un alt factor important in Romania. In general, acestia se bazeaza pe carduri atunci cand calatoresc si realizeaza jumatate din volumul cheltuielilor pe carduri din magazinele, hotelurile si restaurantele romanesti. Cheltuieli mai mariIn plus, s-a demonstrat ca persoanele care platesc pe card cheltuiesc mai mult decat cele care se bazeaza pe numerar. Ele nu sunt limitate de continutul portofelului sau posetei si, prin urmare, pot sa faca o achizitie cand gasesc o oferta buna sau pot sa cedeze placerii de a-si oferi un cadou. Acest lucru e valabil atat intr-un magazin obisnuit - un supermarket, un magazin de produse electrice sau o librarie - cat si la hotel sau la bijutier. Conform unui studiu asupra modului de cheltuire a banilor in marile supermarketuri din Statele Unite, un cumparator care plateste in numerar cheltuieste, in medie, doar 9 dolari la fiecare tranzactie. Posesorii de carduri de debit cheltuiesc 38 de dolari, iar la cei cu carduri de credit suma creste pana la 76 de dolari - respectiv de trei si de cinci ori mai mult decat cumparatorul care plateste in numerar. Un alt studiu, realizat in magazinele de produse electrice din Marea Britanie, releva ca vanzarile totale au crescut cu 13% atunci cand li s-a amintit cumparatorilor ca pot plati pe carduri. Nu e de mirare ca, in toata lumea, companiile sunt tot mai interesate sa accepte carduri. Comerciantii stabili, in primul rand, sunt foarte interesati de noua metoda de plata - desi modul in care ierarhizeaza beneficiile ii poate surprinde pe cei neavizati. Servicii imbunatatiteIntr-un sondaj, 62% dintre comerciantii care accepta carduri declara ca motivul este cresterea vanzarilor, iar 60% dintre ei spun ca au inceput sa accepte carduri ca urmare a cererii clientilor. Cel mai important motiv, citat de 84% dintre subiectii sondajului, este insa imbunatatirea serviciilor oferite clientilor. Legatura dintre profit si servicii de calitate este bine stabilita. Clientii sunt mai multumiti atunci cand nu trebuie sa stea la coada sau sa caute marunt si daca sunt serviti de angajati relaxati si increzatori, care au timp sa se ocupe de ei. Clientii multumiti devin clienti fideli, care se intorc permanent si cheltuiesc mai mult in magazinul respectiv. Simplu si sigur Exista si alte avantaje, poate mai putin evidente, pentru magazinele moderne, care isi incurajeaza clientii sa-si utilizeze cardurile. Numerarul atrage o amenintare continua la adresa sigurantei, pentru ca este anonim si usor de substituit si de refolosit, spre deosebire de chitantele de carduri, care sunt inutile hotilor. In plus, este costisitor de manuit si de depozitat, presupunand costuri de procesare, contabilitate, taxe bancare si pentru transport la banca. Toate aceste operatiuni presupun un consum substantial de timp si bani, care ar putea fi mai degraba folosit pentru a atrage noi clienti si pentru a dezvolta afacerea. Spre deosebire de numerar, platile prin card sosesc la comerciant la cateva zile dupa efectuarea tranzactiei. Comerciantul nu trebuie sa mai faca nimic dupa ce tranzactia a fost efectuata, cu exceptia verificarii extrasului pentru a vedea ca totul a decurs normal. Miliarde de lei se cheltuiesc deja pe carduri in Romania - iar pe masura ce acest nivel creste, va creste si numarul de locuri unde cardurile pot fi folosite. Pentru a impulsiona aceasta tendinta, Visa va derula o campanie de constientizare, in parteneriat cu unii dintre cei mai importanti comercianti din Romania. Campania va incepe saptamana viitoare, impreuna cu Gima, Sensiblu, Agip, OMV, Leonardo si Flanco, care vor transmite tuturor ca "banii de plastic" (cardurile) inseamna profit. "In Romania s-a depasit deja numarul de 1 milion de carduri Visa, iar aceasta campanie are rolul de incuraja posesorii de carduri sa-si utilizeze la maximum cardurile, informand detinatorii de carduri ca pot sa-si utilizeze instrumentele moderne de plata in multe magazine mari. In plus, campania va atrage atentia comerciantilor asupra faptului ca acceptarea cardurilor se dezvolta tot mai mult in Romania", a declarat Radu Obreja, vicepresedinte Visa International CEMEA.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu